[:id]Tingkatkan Sinergitas PPL, FKIP adakan Rapat Koordinasi PPL 2017 dengan Sekolah Mitra[:en]Improving the Synergy of Teaching Practices, FETT Held a Coordination Meeting 2017 with Lab Schools[:]

0
1939

[:id]

Dalam rangka meningkatkan sinergitas PPL (Program Pengalaman Lapangan) antara FKIP Untidar dengan Sekolah Mitra, FKIP  mengadakan rapat koordinasi PPL 2017, Selasa 20 Juni 2017 di ruang I.7 FKIP Universitas Tidar. Tujuan dari rapat koordinasi adalah untuk memberikan informasi kepada sekolah mitra tentang hal-hal yang terkait dengan PPL 2017 yang diikuti oleh para mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris dan Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia. Rapat tersebut dibuka dengan sambutan oleh Prof. Sukarno, M.Si. selaku Dekan FKIP.

Ketua Panitia PPL 2017, Lilia Indriani, M.Pd. menjelaskan “Program Pengalaman Lapangan (PPL) merupakan program yang memfasilitasi mahasiswa dalam melaksanakan praktik mengajar yang meliputi perencanaan, pelaksanaan, evaluasi, serta pelaporan; layanan kesulitan belajar siswa dalam mata pelajaran yang diampu; dan praktik persekolahan, yaitu partisipasi dalam layanan dan pengelolaan sekolah, dibawah bimbingan dosen, guru, dan kepala sekolah”.

Dalam rapat koordinasi tersebut, dibahas juga tentang tujuan PPL, jumlah peserta PPL, jumlah sekolah mitra, jadwal PPL, buku format penilaian PPL, buku kinerja DPL (Dosen Pembimbing Lapangan), dan buku pedoman PPL.  Selain itu, adanya sesi tanya jawab atau diskusi dalam rapat tersebut antara sekolah mitra dengan panitia PPL FKIP 2017  menunjukan adanya sinergitas  yang baik untuk meningkatkan kualitas PPL 2017 sehingga PPL 2017 dapat berjalan dengan sukses dan lancar. (CA)

[:en]

In order to improve the synergy of teaching practices between FETT Tidar University and lab schools, held a coordination meeting on Tuesday, June 20, 2017 in Room I.7 FETT Tidar University. The purpose of the coordination meeting is to provide information to the lab school about matters related to teaching practices in 2017, attended by the students of English Education Study Program and Bahasa Indonesia and Literature Study Program. The meeting opened by Prof. Sukarno, M.Si, the Dean of FETT.

Chairman of the Teaching Practices 2017 Committee, Lilia Indriani, M.Pd. explained “Teaching practice is a program that facilitates students in carrying out teaching practice which includes planning, implementation, evaluation, and reporting; student learning difficulties service in relation to the subjects being taught; and schooling practices, namely participation in school services and management, under the guidance of lecturers, teachers, and principals.”

The coordination meeting also discussed the purpose of Teaching Practice, the number of participants, the number of lab schools, schedules, assessment format book, the book performance of field lecturers, and handbooks of teaching practice 2017. In addition, the question and answer sessions or discussions at the meeting between the lab schools with the FETT teaching practice 2017 committee showed a good synergy to improve the quality of teaching practice 2017 that can be run successfully. (ER)

[:]

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY